Désidéria, a transvestite from a small Italian village, lives in Rome. She shares an apartment with Gioia and Gaia, her drag-queen friends. One day, by chance, she meets her childhood pal, Pasquale who has since become a cop in Rome. Pasquale plans to marry Nellina. When he discovers that his childhood buddy is now drag-queen Désidéria, he is at first revolted and disgusted. His first reaction is to reject her. But little by little, Désidéria, in love with him, manages to seduce him.
"Gay, witty, ironic, far from goog and evil, Désidéria is a character without age or sex. Gentle and resolved, disenchanted and loveable, she represents ambiguity with lightness and grace. Her way of life is different. She's a positive person who knows how to feminize masculine aestheticism, without going overboard, without resorting to the hackneyed clichés of cross-dressing, and with an absolute faith in human nature. She cherishes a dream, which in the end will inevitably come true : love as the only alternative to moral hypocrisy." (Carmine Amoroso)