The year is 1897. Julien, age 25, is hired by an aristocratic couple to tutor their 12 year old son, Morgan. The boy is wild but very gifted. Julien soon realizes that his employers lead a gimcrack life dedicated to keeping up appearances, but are actually penniless. He is swept along in their footloose, turbulent lifestyle as they decamp from place to place like gypsies. Slowly the masks come down and Julien sees the real reason why this tribe took him in: the parents are hoping he’ll rid them of Morgan.