Nicolas and Yuri work in a slaughterhouse. They're at the beginning of the production line; their job is stun the animals. Yuri would like to return to his homeland this summer and Nicolas is trying to find a present for his daughter's birthday, taking place the following day. An idea pops into his head to take a young calf out of the slaughter line to offer it to his little girl. But first he has to convince Sandrine, the slaughterhouse veterinarian, and Estelle, his wife. Is he really trying to give his daughter a surprise or is he trying to redeem himself by saving the animal from certain death?