Emile, 14 years old, manoeuvres as he can his teenage years in a small town in the Paris region, between a father working as a trade representative, whimsical and sweet crazy, and a mother not so much more sane, who dyed the hair of his son blond every month, because he is more beautiful like that. Convinced of the relevance of this hair discoloration, Emile is nevertheless terribly ashamed, just as he is ashamed to live in a caravan on the ground where Bernard and Annie, his parents, have to build their house... the day they get the license to build.