Yvan feels persecuted by an antisemitism increasingly on the rise and he is used to hearing that he exaggerates and is paranoiac.
During sessions with his shrink, Yvan talks about the things that worry him: his identity, being French and Jewish today. But these sessions are also and above all a through line linking several short stories that try to show, in a tragicomic way, the most tenacious antisemitic clichés!