In my short career as an actor, I was sometimes called upon to shoot some love scenes. When you spend the day in bed, naked, kissing and caressing an actress, it’s always a little bit strange to go home at night and eat a normal meal with your own wife.
Even if, for an actor, everything is fake, everything, or nearly everything, is also for real.
“My Wife is an Actress” is about Yvan, a sports journalist who, it’s true, is a little bit jealous, but no fool, who shares his life with Charlotte, an actress.