Forty-year-old Mathieu Lievin, a Parisian architect, arrives in the small town of his childhood, where his mother has just been hospitalized for emergency treatment. In the street, he crosses paths with Maya, the love of his youth, whom he hasn't seen for fifteen years. Accompanied by a man and a little girl, she ignores him. Two hours later, the telephone rings in Mathieu's family home: it's Maya, and she invites Mathieu over to her house. He hesitates momentarily, then accepts...