This privileged position is a prison and impedes her from living an adult life or being responsible for her day to day existence. Her fiancé wants to start a family, an old lover unexpectedly turns up on the scene again and she’s in conflict with her family which is divorced from reality and upset by the imminent death of their father.
Weighed down by her future heritage, the tangled relationships of the people around her and her own sense of guilt, Federica tries to find comfort in her imagination and daydreams where reality becomes perfect and wonderful.