The life of Fernand Deligny, a famous teacher, and his passion for film cross paths with autistic children. Although he is known for two films Le Moindre Geste and Ce Gamin là, for over forty years he never stopped expressing his life experiences through film essays during which François Truffaut would have been one of his companions.