"This is a sample tale, the story of a man who makes films, the story of a man who seeks to talk about his background, his family and his friends. It's the story of a man who believes that History necessarily leaves its mark on the story of each and every one of us.
I wanted to talk about the films and the filmmaker, get a hold on his path through life. Avoid simple illustration but talk about Robert against the backdrop of History. Like the heroes of his films. And I knew that by asking him the question that i ask myself , he would talk to me about his work. Even though we have rarely met, our paths were parallel and our interrogations mutual.