Within the large wooded grounds of the pedagogical medical institute La Pépinière, in the Nord-Pas-de-Calais, a dozen eager, frank and spontaneous teenagers engage in a game of staging and cinema. An occasion for experimenting with music, poetry, love and philosophy, the institute becomes a stage for confidence and escape - revealing the inner tug of war between the quest for the mundane and the extraordinary.