When Manon first arrived at the prison for having killed her own mother, the other inmates turned their backs on her. Some even mistreated her, like her cellmate Nadine. But little by little she opened up and became one of a group of women who spoke to us about their experiences as females, from early childhood to menopause, from pleasure to rape... because these women, all inmates serving long sentences for the crimes they have committed, are above all victims of their condition as women...