In the Roya valley located between France and Italy, thousands of migrants try to cross the border each month in search for a better life. Cédric Herrou, a local farmer, has been welcoming migrants at his home since the beginning of the crisis, turning his backyard into a much-needed shelter. With the help of friends and volunteers, he challenges French immigration policies which make impossible for these families to set foot on French ground and seek asylum. Filmed during two years by documentary filmmaker Michel Toesca, this everyday hero will do anything to help them, even risking his own freedom.