Three villages in a remote village in southeastern France, at the border of Italy, all decided to consult their inhabitants, via a referendum, about the villages' administrative incorporation within the CARF, the Communauté d’Agglomération de la Riviéra Française, whose future is to integrate the large regional center of Nice, and which is the first of its kind in France.
By examining this local situation and by analyzing the methods employed by the powers in place to create a large regional center, this film asks questions about the exercise of representative democracy over a whole territory.