Thirty-year-old Paul is a projectionist. He receives a film that reminds him of a bedtime story his father used tell him when he was a child. He doesn't really remember the story but will reinvent it, following the adventure of man who received a box one day, Pandora's box. A founding myth, grandfather, and an initiation rite will combine in a film noir atmosphere.