Pascal and Milo are two inseparable kids brought up the hard way in the streets of an industrial estate. The movie tells the life of these two friends over a period of around thirty years, and how it fell over one evening, in a port, during a holdup. One of them goes to the hell of prison, the other one tries to survive by becoming a cop in the slums of a city ravaged by the violence.