An estate which looks like an amphitheater getting ready to welcome a sacrifice. In 2002, Georges Mondésir dies after an intervention from the police. He is crazy, or simple-minded, in front of policeman, Mondésir it is the Other one. And what interests Alice Colomer, is what replays from an ancestral fight in this duet. It is never a documentary on this death. It is the ballet only the camera from which has the freedom to escape. Slow motions which challenge any realism, of these mixed points of view, arises from this movie a true impression that something happened.