A major poet of the end of the 20th century, Thierry Metz (1956 – 1997) worked as a manual laborer and seasonal hand in the southwestern France. He transformed each stage in his life into poetic material. This film aims to bring to light the tragic intensity of his brief existence together with the radicalness of his artistic commitment.