From April till July, 1994 in Rwanda, some Hutus resist the genocidal terror and decide to welcome and to save some Tutsis. Today, in spite of symbolic attempts of reconnaisance, they are always marginalized: traitors for certain and potential killers for others. Joseph, Joséphine, Léonard, Augustin and Marguerite tell how, at the risk of their life, they hid Tutsis and helped them to run away.