At the end of the seventies, in several cities of France, men react to questions raised by the feminism as for the respective role of the sexes in society, in the family, in the couple. They come there to wonder about male contraception. Beyond this reflection, these men live a unique experience of freedom of speech, here, with regard to themselves, breaking the specific silence of their kind on sexuality, so contributing to change their relationship with women and with other men. A discovery in words on the question of autonomy and a questioning of the reports of power, domination and aggressiveness.