About twenty young adults engaged in civic service by the association Unis-Cité try to carry out civic missions in schools and institutions in Poitiers. But the reality of the field brings its share of disappointments. Everyone reacts in their own way: adherence, indifference, resignation or critical positioning. What prospects does civic service offer young people?