The Japanese Garden in Clingendael Park in The Hague, the Netherlands, is a marvel of history and structure. This film in two parts is an evocation of this space finely wrought by a woman (Baroness Marguerite Von Brienen) and by nature (one of the film's parts explores the garden in spring, the other in autumn). A Single 8 Japanese camera was used, as the colors are quite different for each part: saturation and nostalgia. With the camera, the film touches upon a place that seems inaccessible. The music was composed by the American musician John Elliott, chosen for its mystical aura and its mysterious repetition.