A cinematographic letter sent from Paris to a friend in Tokyo. As Labour Day 2020 is approaching, the memory of Labour Day 2018 in Tokyo came back to me in a dream. In Paris whose inhabitants are confined and watched, the sensations of 2018 come back, from the march to Gotokuji temple, up to an unforgettable meeting. Struggles, too, are contagious and universal. And nothing can stop our dreams of a fairer society.