Submergence is a love story that takes us into the extremely different worlds of our two protagonists, Danielle Flinders and James More. They meet by chance in a remote hotel in Normandy where they both prepare for a dangerous mission. They fall in love almost against their will, but soon recognize in each other the love of their lives.