"Alexandre and Jonathan launch an internet petition to restore farmers' rights to use their own harvests for reseeding, and vow to achieve the widest possible circulation. Armed with their (tens of) thousands of signatures, they overcome obstacles thanks to their ingenious network of contacts, and reflect on ways to encourage people to get more involved in political decision-making. Their journey of discovery will perhaps plant the seeds of a future model of democracy."