Cold War is a passionate love story between two people of different backgrounds and temperaments, who are fatally mismatched and yet fatefully condemned to each other. Set against the background of the Cold War in the 1950s in Poland, Berlin, Yugoslavia and Paris – the film depicts an impossible love story in impossible times.