At the boundaries of the European world: we are in Calabria, in Caulonia, a village so poor that all its inhabitants have deserted it, before migrants from Africa filled it up again. Luigi Brandi is interested in the way it has been repopulated, which observes with his oblique and strolling manner. Two black children, Gift and Miracolo, create new games in this deserted landscape.