Martin Clément, born Marvin Bijou, has run away. He has fled his small village in the Vosges Mountains, escaping from his family—from his father’s tyranny and his mother’s resignation; from intolerance and rejection, the bullying he suffered from being singled out as "different." Against all odds, he somehow manages to find allies: first, Madeleine Clément, the middle school principal who introduced him to theater and whose name he later adopts as a symbol of his salvation. And then, Abel Pinto, his mentor and role model, who will encourage him to tell his story on stage. Marvin, who becomes Martin, will risk everything to create this show that represents so much more than success: it is his path to reinvention.