In April 1933, the Nazis have been in power in Germany for barely two months. All civil liberties have been curtailed and the economy is being systematically bled dry. Joseph Goebbels, the Minister of Information and Propoganda, convokes Fritz Lang, who has just made The Testament of Dr Mabuse, to his private apartment. The reason for the encounter: to convince the most talked about man of German cinema to work for the Nazi regime.