At the age of 20, Aurélien left his province, his middle-class family and the influence of his older brother. Now 35, his parents have passed away, he only sees his brother sporadically and is doing very well. Hardened and resigned to solitude, he is content with a sporadic love life. But now the sale of the family home forces him to return to the village of his childhood and confront what he fled from. He realises that life cannot be reduced to a professional commitment. His stay in Brittany, which was supposed to last 48 hours, is extended: the conflicts that await him provide an opportunity to redistribute roles within the family and to free himself, in particular from the crushing position of eternal second fiddle.