The political and legal saga of Philippe Rickwaert, a deputy and mayor from the Nord department, driven by an unquenchable thirst for social justice. During the interval between the two rounds of the presidential election, he sees his political future crumble when his mentor, the left-wing candidate, sacrifices him to secure his own election. Determined to rebuild his career, Philippe will use elections and key political moments to assert himself step by step against the man who betrayed him, but bolstered by a new alliance with his enemy’s closest advisor.
Indispensable yet uncontrollable, as much of a liar as he is sincere, cultivating friendships across all strata of society—including within the police and organized crime—his life is a fascinating organized chaos, a constant battle against his enemies—and his own demons.