Dale Turner is a musician slowly losing the battle with alcoholism, estranged from his family, and hanging on by a thread in the 1950's New York jazz world. Dale gets an offer to play in Paris, where, like many other black American musicians at the time, he enjoys a respect for his humanity that is not based upon the color of his skin. A Parisian man who is obsessed with Turner's music befriends him and attempts to save Turner from himself. Although for Dale the damage is already done, his poignant relationship with the man and his young daughter re-kindles his spirit and his music as the end draws near.