Vincent, a shallow womanizer (Jean Rochefort), plays the trumpet in an orchestra conducted by his steady and stable friend Albert (Philippe Noiret). One day, a woman bursts into the womanizer's dressing room and tries to shoot him down for what he did to her sister. As he goes into hiding for his own safety, he asks the orchestra leader to find out who he wronged, and try to help him correct the problem. The rest of the film concerns that search, and its resolution.