Two men, fortyish, worn out by their wives, abandon everything to go and live in the back of beyond. There they meet a truculent priest, a boozer, Émile (Bernard Blier) who recalls them to life's simple pleasures. Calm is what they want. But soon their example inspires thousands of disorientated males, fleeing the feminist 1970s. Soon, too, there arrives a squadron of nymphomaniac Amazons.