Normandy, France, 1976. After 2 years of wild love with Nadia, Pouplard - unemployed heating engineer, working in his girlfriend's butcher's - decides to marry her and leave for good his (regular) wife and daughter.. He'll have to struggle against his own jealousy and Nadia's incredible sexappeal to get through this 'moment de vie'.