The four buddies in this picture help one another out, especially when it concerns affairs of the heart. Etienne (Jean Rochefort) is happily married, but when he sees a young woman's dress blown up over her head, the image will not leave him. Even after his philandering buddy Bouly (Victor Lanoux) returns home one day to find that his wife has left him, taking all of their belongings and their child with her, he cannot stop thinking about the girl in the red dress.