Despite the death threats hanging over his head, Stéphane decides to go back to Corsica to attend the funeral of a childhood friend who was murdered the day before. It will give him a chance to look back on the events that led him from a well-educated middle class life in Bastia into delinquency and political radicalization, and a life underground.