Martin has come to his grandfather's house to get back to his roots, and to help and share moments with his grandfather. The elderly man shares his knowledge, and the secrets of this garden cultivated out of love for his dead wife. Martin belongs to the fast food generation, and becomes aware of the value of this precious heritage. The film is a hymn to life and to nature which it is our duty to protect.