In the Brest hospital where she works, a lung specialist discovers a direct link between some patients' suspicious deaths and medicine that has been on the market for 30 years, Mediator. From the isolation at the beginning of her study to the explosion of media coverage of the affair, the story inspired by the life of Irène Frachon is a battle of David against Goliath in order to see truth triumph at last.