Philippe joined the army to pacify an unfamiliar country full of lush forests and spectacular mountains. His ideals collapse when he realizes that he must torture and kill a young Viet Minh member, who is fighting for the country's independence. He decides to run away with her in an improvised journey deep in the jungle. Left to their own devices, they discover just who they are. This film is the story of their love affair.