Fanny, all of twelve years old, is a tough little nut. But, most of all, she is a courageous little girl who, hidden in a home far from her parents, must take care of her two younger sisters. Forced to flee in a rush, Fanny becomes the head of a group of eight children and sets out on a dangerous mission across occupied France, aiming to reach the Swiss border.