Stéphane Landri manages with Patricia, his wife, and his two children, a small itinerant circus in the Southeast of France. Alexandre, age seventeen, is asked to give him a lion cub and go to the circus of a cousin, for the time it takes him to learn how to tame the animal. Stéphane refuses to let the teenager go, even for a few months, because he is afraid that it puts in danger the family company, and their way of life as four in autarky, and his relationship with his son.