Vincent and Diane, a thirty-year-old Parisian couple, decide to get married. Vincent hence brings Diane to spend a weekend in his childhood village to introduce her to his parents. His family sometimes demonstrates a mute hostility to Diane, who they consider to be a foreign body. Already tense, the situation degenerates during a hunt. Diane is hit by a stray bullet.