Mylène, fifty-five years old, is a cleaning woman on a ferry. This evening, her colleagues have organized a surprise birthday party for her. But Mylène's former name is written on the birthday present envelope offered to her, a man's name, from her former life. Who has wanted to betray her transidentity? In the noise of the party where these exploited women are beginning to demand their rights, Mylène must investigate.