After a domestic quarrel with his girlfriend, Tomas, a writer suffering from writer's block, aimlessly drives around on a snow-laden road. The thick layer of snow and low visibility make driving conditions perilous and Tomas accidentally hits and kills a young boy crossing the road.
Several years later, with his relationships in tatters and when everything seems lost, Tomas finds an unexpected path to redemption: his tragedy is transformed into literary success.