Rome, November 1975. The last day in the life of Pier Paolo Pasolini. About to complete his masterpiece, at the risk of his own lifet he continues to mercilessly criticize the ruling classes. His declarations are scandalous, his films savaged by the censors. Pasolini spends his last hours with his beloved mother, then with his close friends before heading off in his Alfa Romeo in the pursuit of adventure in the eternal city.