In Italy, 1969 is marked by a wave of strikes and demonstrations. The conservative government, worried about the progress of the Communist Party, establishes a network of informers and undercover agents in extreme right- and left-wing parties.
On December 12, a bomb explodes in the Banca Nazionale dell'Agricoltura in the Piazza Fontana, Milan, killing 17 people and injuring 88. Captain Luigi Calabresi is put in charge of the investigation. He quickly focuses attention on finding terrorists among extreme left-wing groups. During questioning at the Milan police headquarters, Giuseppe Pinelli, a non-violent activist and founding member of the Ponte della Ghisolfa anarchic circle, falls to his death from a window. Absent from the room at the time of the event, Calabresi has to rely on the accounts of the policemen present, who claim that Pinelli commited "suicide as a confession of guilt". But their explanations, barely convincing, divide public opinion. Little by little, Calabresi comes to believe that the real answers lie in higher political spheres. To date, no one has been found guilty for the Piazza Fontana attack, which remains one of the darkest moments of Italy's contemporary history.