The story centers around Sandro, a twelve-year-old boy from a wealthy family in Brescia, a small town in Northern taly. His father, Bruno, is the boss of a small firm and his mother, Lucia, is the administrator of the family business. During a sailing expedition in the Mediterranean, Sandro falls overboard in the middle of the night. When the others realize what's happened, and retrace their steps, they can't find him and realize, with horror, that he has no doubt drowned.