Former extreme left-wing militant, Giorgio has spent several years in South America to escape justice. Back in Italy, where he seeks his rehabilitation, he finds himself in prison. However, he gets an early release by becoming a snitch for Anedda, a respected but corrupt police captain. Barely out of jail, he gets a job at a strip-club and swindles the club’s boss. But Giorgio has other ambitions: to carry out a major job with the complicity of the corrupt Anedda.