Sabina has a regular life. She is satisfied with her job and her love for Franco. Lately nightmares start disturbing her, and almost in the same time she discovers to be pregnant. Step by step she remembers her childhood spent within a severe middle-class family. But a big secret is hidden within her heart. Sabina wants to contact again her brother, a University teacher in the US, to try to understand what is happened in their past. What is the secret? She is determined to bring clarity and serenity in her life. She finally manages to free herself from her "beast inside the heart".